کلینیک ترک اعتیاد رویش لاهیجان methadone-clinic ) rooyesh mmt clinic )

موسس : دکتر جواد موسی نژاد | مسئول فنی : دکتر سعید طاعتی راد

کلینیک ترک اعتیاد رویش لاهیجان methadone-clinic ) rooyesh mmt clinic )

موسس : دکتر جواد موسی نژاد | مسئول فنی : دکتر سعید طاعتی راد

بوپرنورفین چیست؟

بوپرنورفین یکی از داروهای آگونیست- آنتاگونیست می باشد که از سال 1996 در فرانسه، از سال 1998 در انگلستان و از سال 2001 در ایالات متحده برای درمان سوءمصرف و وابستگی به مواد مخدر افیونی، هم به شکل سم زدائی و هم بشکل نگهدارنده مورد استفاده قرار گرفته است. این دارو به شکل زیرزبانی مصرف شده و جذب خوراکی ناچیزی دارد، نیمه عمر آن طولانی تر بوده و اکثر بیماران می توانند آن را براحتی 2 یا 3 روز مصرف نمایند. در مقایسه با متادون خطر بیش مصرفی و مسمومیت کمتری داشته، وابستگی جسمی و روانی کمتری ایجاد می کند. ضمناً قطع تدریجی آن راحت تر تحمل شده انتقال به درمان بازدارنده با نالترکسون یا بدون نالترکسون راحت تر صورت می گیرد.

  در مجموع میزان اثر بخشی و موفقیت بوپرنورفین در کاهش مصرف مواد مخدر، رفتارهای پر خطر تزریقی و جنسی، انتقال بیماریهای عفونی( HIV، هپاتیت,C B)، رفتارهای مجرمانه مرتبط با مصرف مواد مخدر، مرگ و میر ناشی از مصرف مواد، معادل متادون و در بسیاری موارد بیشتر از آن است. در اکثر کشورهای ارائه کننده هر دو درمان، مقررات مربوط به درمان با بوپرنورفین سهل تر و آزادانه تر است.

ایران اولین کشور خاورمیانه است که بعد از گسترش درمان نگهدارنده با متادون، اقدام به معرفی توسعه درمان نگهدارنده با بوپرنورفین نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد